Gibanje kot način življenja

Rekreativni tek v Logatcu

Osnovni termini, ki držijo celo leto:

torek ob 19.00 - Sekirica, pozimi Zapolje

četrtek ob 19.00 - Sekirica, pozimi Zapolje

Daljši tek ali pohod v nedeljo zjutraj po dogovoru.

V zimskem času enkrat tedensko vadba v dvorani - sobota 16.00.Samo pol ure v celem dnevu, lahko pomeni veliko razliko, kako se tisti dan počutimo. Zgolj pol ure na dan, vsak dan pa vpliva na naše celo življenje. Hitro hodimo ali tecimo tiste pol ure in naše življenje bo lepše teklo.

Namenjeno vsem, ki bi radi naredili kaj koristnega za svoje zdravje in dobro počutje.

Koristi rednega treninga

To že veste, da je tek zdravilo za vse bolezni sodobnega časa, ki so povezane s prehrano in neaktivnostjo. To potrjuje vedno več resnih raziskav in kadar vam volja peša, se s tem lahko motivirate, saj gre za vaše zdravje in dolgoživost. Mislim, da zato tudi vedno več ljudi teče, ali kako drugače aerobno vadi.

Tale slikca pa bo motivirala za trening tudi tiste, ki bi radi na starost ohranili še nekaj mišic in trdo postavo. Najbrž boste morali tudi na področju prehrane nekaj narediti, drugo pa bo redni trening. Človek je pač narejen za matranje. Sicer ni tako enostavno, kot vas prepričujejo razni vaditelji, da boste delale neke lahkotne vaje in bodo šle obloge na rokah. Nikdar namreč ne morete ciljno kuriti maščob na enem mestu. Vse gre preko centralnega energijskega centra. Treba je delati prave stvari, dovolj intenzivno in biti zraven kar dosleden pri prehrani. Ampak se splača!

 

 

Izbira vrste vadbe

Vsakdo mora izbrati vadbo, ki mu je všeč, ima zanjo organizacijske in časovne možnosti in da bo imel od nje čim več koristi. Nujno boste morali v svoj načrt vadbe umestiti vzdržljivost in vadbo moči. Mogoče vam bo zapis na tejle strani kaj pomagal, sicer pa je smiselno dobiti pomoč strokovnjaka.

http://www.tekjelek.si/2017/tek_je_lek.php?IDM=571&IDPM=575

 

Prehrana rekreativnega športnika

Večkrat pride v pogovoru med ljubiteljskimi tekači do vprašanja, kako se prehranjevati ob pogostejšem teku. V medijih pogosto zasledite navodila, kaj vse je treba jemati, da boste lahko tekli. Seveda je treba vedeti, da vsi nekaj prodajajo saj je rekreativni šport velik posel. Zato vam spet ponavljamo, da ne smete biti ovce in uporabljajte zdravo pamet. Nekaj zanimivih in koristnih napotkov pa na tejle povezavi:

http://www.tekjelek.si/2017/tek_je_lek.php?IDM=571&IDPM=575

 

Koristnost rekreativnega teka

Tek je zelo priročen za merjenje svojih sposobnosti in primerjanje z drugimi. Medtem, ko je prvo v redu pa drugi del nima za ljubitelje gibanja v naravi pravega smisla. Rekordi in resno tekmovanje je namenjeno redkim izbrancem v mladosti. Torej si morate ljubiteljski tekači dobiti nek drug motiv za redno vadbo.

Poskusite si postaviti smiselne cilje kot so 40 minut tekaške vadbe trikrat tedensko in 20 -30 minut vaj za gibljivost in moč 3 x tedensko.

V srednjih letih se trudite svoje sposobnosti izboljševati. To velja  tako za hitrost teka, moč in gibljivost  kot tudi zdravje in počutje, malo starejšim pa naj bo cilj ohranjanje stanja na istem nivoju čim dlje časa. To boste dosegli s smiselno izbiro oblik vadbe in prehranjevanja. Tek je res prvinska oblika gibanja a ni najbolj primerna za vsakogar. Tisti, ki imajo kakšno težavo, ki otežuje normalen tek ali so pretežki, bodo verjetno učinkoviteje trenirali kako drugače. Moj predlog je hoja v hrib, katerega naklon izberete svojim sposobnostim primerno. Hoja v hrib je dovolj naporna, da že zmeren tempo povzroči veliko utrujenost, zaradi naklona pa je tehnika gibanja pravilna in ne prihaja do težav in poškodb. Torej hrib je zakon za vsakogar.

Človeško telo je zelo modro narejeno in ima cel kup prilagoditvenih mehanizmov, ki jih je včasih težko razumeti in eden takih je velika sposobnost prilagajanja na dražljaje. Tako enolični treningi kmalu ne dajo več pozitivnega rezultata. Sicer boste imeli dober občutek, da ste nekaj naredili, dosti več koristi pa ne bo. Da se boste proti temu učinkovito borili in bo imela vsaka vadba učinek, morate delati različne stvari tako po količini, vrsti in intenzivnosti. V nasprotnem primeru ste kot hrček v bobnu, ki ne pride nikamor. Zato vedno isti krog v enakem tempu ni najboljša izbira.

Trudite se delati tako, da bo vaša vadba tudi zelo intenzivna. Na primer 8-10 zelo hitrih tekov po 30'' ali 10 krat po 1minuto hitre hoje v strm klanec so odlična izbira. Bolj vam bo težko, večji bo učinek na razvoj sposobnosti in počutje naslednji dan. Isti princip velja za trening moči. Tak način obremenitve in ustrezna prehrana imata pozitivne učinek na nivo anabolnih hormonov, hujšanje, zdravje in še kaj. 

 

 

Tudi pozimi je treba iti na svež zrak. S tem bomo naredili kar veliko zato, da bomo preživeli zimo brez prehladov.

Nekaj več o tem pa tukaj:

http://www.tekjelek.si/2017/tek_je_lek.php?IDM=571&IDPM=576

 

 

Tekaške poškodbe in težave tekačev

Z več gibanja se pogosto pojavijo tudi take ali drugačne težave. Nekaj več o tem, kaj lahko in morate sami narediti, da se boste še dolgo rekreirali zdravo in z veseljem, si lahko preberete tukaj:

http://www.tekjelek.si/2017/tek_je_lek.php?IDM=571&IDPM=2421

 

 

Teči ali ne teči?

Marsikdaj se postavi vprašanje, če je pametno in zdravo teči oziroma kdaj je presežena razumna meja rekreativnega teka.  Razmišljanje o tem si lahko preberete na spodnji povezavi. Usmerjeno je bolj na sociološke vidike preveč zagrizenih rekreativnih tekačev, seveda je pa treba upoštevati še večjo podvrženost poškodbam s številom pretečenih kilometrov.

http://www.tekjelek.si/2017/tek_je_lek.php?IDM=571

 

 

Težave rekreativnih tekačev z bolečimi koleni.

 

Marsikdo se boji, da si bo s tekom uničil kolena in kolke. Naj vas potolažimo, da verjetno za to ni bojazni. Verjetno niti prevelika teža ni glavni krivec za obrabo kolen. Je pa verjetno povezava taka, da pretežki ne tečejo in ne hodijo dovolj, kar povečuje težo in obrabo kolen??

Več pa tukaj:

http://www.sla.si/TJL/tek_je_lek.php?IDM=571&IDPM=575

Živeti s športom pomeni biti svoboden kot ptica. Zares iskrena hvala, ker letite z nami.