DOMOV

  

LOGNET

  

PLC

  

EMOBILEN

  

LONA

  
KONTAKT
   
      
 
         

ARHIV NOVIC SLA

2019     2018     2017     2016     2015     2014     2013     2012      

Prejsni mesec       April 2024       Naslednji mesec
Po To Sr Če Pe So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5




051 350 410
stojangrgic@yahoo.com


RECA group
Smo kompetentni partner za oskrbo vaših C-elementov – z več kot 12.000 kvalitetnimi proizvodi, od vijakov do orodij. Z našim prilagodljivim servisnim in storitvenim paketom izpolnjujemo obljubljeno in vas na poti do uspeha spremljamo, podpiramo ter razbremenjujemo.


OPIS ODNOSOV DO DOBAVITELJEV IN DOBAV NA LOGISTIKI

Odnosi do dobaviteljev so bistvenega pomena iz vidika dobavljivosti posameznega blaga, ki ga podjetje potrebuje za vgradnjo za posamezne izdelke ali uporabo za izvajanje storitvenih opravil, ki so pomembne za posamezna podjetja.

Pomembno je, da razmišljamo vitko (lean prodaction), ki je osnova za optimalno delovanje podjetja. Celoten ustroj podjetja mora biti zasnovan po principu PULL, ki pomeni, da celotno podjetje reagira tisti trenutek, ko je naročnik pokazal zanimanje za naročilo izdelkov ali storitev navedenega podjetja. Dogodek lahko primerjamo z alarmom pri dežurnih gasilcih, ki se postavi tisti trenutek, ko je ustrezna služba za intervencije poklicana k akciji. Zadevo lahko primerjamo z intervencijo gasilcev, ki so dobili poziv in morajo v najkrajšem času priti na dogodek in biti pripravljeni na vse mogoče probleme. V svojem vozilu vozijo vse naprave, ki jih bodo potrebovali v primeru akcije. Obnašanje podjetja, ki sledi vitkosti in PULL principom prodaje mora nabava ustrezno reagirati in zagotoviti blago, ki ga potrebuje za vgradnjo ali na proizvodnji liniji podobo kot intervencijska gasilska brigada. 
 
Organizacija nabave je zato situacijo naročanja, ki je posledica PULL prodaje pripravljena z ustreznimi procesi, ki odražajo odgovor nabave glede na povpraševanje OPP (operativne priprava proizvodnje), ki je v podjetju osnovni naročnik blaga. V primeru zahtev delovanja podjetja po principu vitkosti je to edini način sprožanja naročila, ki ga je zahteval končni uporabnik (proizvodnja,storitvena dejavnost ali montaža) za izvedbo naročenih storitev ali končnih izdelkov. 
 
V procesu naročanja bo nabava preslikala naročilo za nabavo v naročilnico, ki jo bo dostavila svojemu dobavitelju in od njega zahtevala izpolnitev nekaterih dodatnih zahtev. Razumljivo je, da nabava naroča pri tistem dobavitelju, ki je komercialno in tehnološko najbolj ustrezen, zato bo dobavitelj razumel, da kupec pričakuje izpolnitev nekaterih dodatnih storitev kot so:
 
1. Izdelava dobavnice dobavitelja v istem vrstnem redu kot je bilo izvedeno naročilo in obvestilo na dobavnici o številki naročila. Podatek je pomemben zaradi preslikave dokumentov v podjetju naročnika in sledenju posameznih dokumentov.
2. Označevanje blaga z črtno kodo izdelka dobavitelja ali identa dobavitelja ter pripravo dodatne informacije o šarži ali lotu posameznega blaga.
3. Označevanje serijske številke za tisto blago, ki je v dogovoru z naročnikom spremljan s serijsko številko.
4. Embaliranje ali hramba v posebnih zabojih in paletah glede na zahtevo dobavitelja.
5. Izdelava posebnega dokumenta najave dobave (ASN-asiment note). To je pomembno sporočilo v primeru e-poslovanja na celotni nabavni verigi.
 
Dobavitelja bomo obvestila, da uvajamo navedene komponente odnosov z dobaviteljem in da bomo v bodoče ocenjevanje uspešnost delovanja dobavitelja preko upoštevanja izpolnjevanja dodatnih storitev. Predvidevamo lahko, da bomo odnose z dobaviteljem izpostavili v nekem časovnem obdobju (nekaj mesecev). Pričakujemo, da bo naš dobavitelj upošteval zahteve kupca in uspešno izpolnjeval izvajanje dodatnih storitev ter tako poskrbel za delovanje SCM-ja na nabavni strani. Predvidevamo, da vsi proizvajalci blaga, ki ga uporabljamo za izdelavo naših izdelkov ali storitev že uporabljajo moderne principe uvedene črtne kode za označevanje blaga ter ostale zahteve za izvajanje vitke nabavne logistike.
 
Ugotavljamo lahko, da so procesi avtomatizirane povezave med dobaviteljem in kupcem osnova za vse pomembne procese, ki se izvajajo v podjetju in omogočajo vsak trenutek sledenje do nivoja posameznih šarž repro materiala in drugih storitev. 
 
Svojemu dobavitelju bomo ob vsakem naročilu poslali dokument, ki bo od dobavitelja zahteval spoštovanje navedenih zahtev dodatnih storitev, ki so bistvene za izvajanje vitke nabavne logistike. Kot primer enega od pomembnih momentov za sledenje blaga po serijski številki lahko omenimo predlog, da bomo steklenice plina prevzemali po serijskih številkah od svojega dobavitelja in tako zagotavljali sledenje porabe ustreznega plina na mikro lokaciji (do delavca v proizvodnji ali varilca na terenu). Ustrezno serijsko številko steklenice plina bomo povezali z a-testom, ki ga proizvajalec dostavlja kot dokument o zagotovilu kvalitete dostavljenih plinov. Sedanji principi neupoštevanja sledenja steklenic plina po serijski številki bomo v bodoče spremljali z ustreznimi dokumenti. 
 
Osnovne spremembe v nabavi bodo od dobaviteljev zahtevale večje spremljanje in sledenje posameznih naročilom, ki jih bo moral dobavitelj v svojem procesu slediti in tako zagotavljati ustrezno kvaliteto glede na šaržo, ki jo bo dostavil. Spremembe na trgu materialov poleg globalno ustreznega komercialnega izhodišča (najnižje cene) od dobaviteljev zahtevajo tudi izvajanje nekaterih nujno potrebnih dodatnih storitev predvsem glede označevanja blaga, izdelave ustreznih dokumentov (dobavnic) ter embaliranje v zahtevani embalaži.
 
Označevanje blaga z črtno kodo
 
Vsaka pot izboljšanja logistike iz vidika vitkosti poteka najprej z določitvijo označevanja blaga. Zelo pomembno je, da v sistemu označevanja blaga uporabimo standarden način označevanja, ki ga podpira svetovna skupnost, saj je globalizacija logistike izrazita poteza konca 20. stoletja. Naš interes mora pokrivati zavedanje, da vse problematične procese predamo v izvajanje čim globlje svojemu dobavitelju. Želimo si, da bi označevanje blaga izvedli takoj po končani pripravi blaga našemu naročniku.
 
Pri sistemu standardnega označevanja blaga je osnova izbor načina označevanja s serijsko številko, ki lahko poteka na več načinov. V glavnem uporabljamo naslednje načine izbora serijske številke paketov ali palet:
po principu standardov GS1,
po principu standardov ODETTE
In po lastnem sistemu.
 
Označevanje po sistemu GS1 je gotovo najbolj razširjen sistem označevanja v svetu in predstavlja ob podpori ZDA ter Evropske skupnosti sistem prihodnosti, ki pokriva vse bistvene atribute prodaje artiklov v trgovskih verigah in spremljanju ter sledenju blaga na logistični poti. Vedno bolj se tudi uveljavlja pri globalnem sledenju blaga in predstavlja sistem sledenja do končnega dobavitelja v verigi. Govorimo, o sledenju od žlice do lopate, kar pomeni, da kupcu zagotavljamo sledljivost do prvega proizvajalca.
 
Sistem sledenja ODETTE je izrazito prisoten v avtomobilski industriji, ki se je prva prilagodila sistemu proizvodnje po principu variant (različni avtomobili po barvah, opremi, motorjih in drugih dodatkih). Predvidevamo lahko, da sistem Odette zaradi svoje okorelosti in počasnosti ne bo uspel prodreti v drugo industrijo (zabavna elektronika, profesionalna elektronika, bela tehnika, papirna industrija, jeklarstvo). Prav tako lahko ugotovimo, da je razlog za možnost uspeha sistema GS1 tudi v tem, da osvaja RFID tehnologijo hitreje kot drugi izvajalci logistike. 
 
Lasten sistem označevanja veliko podjetij v svojem prepričanju, da so samozadostna uvedejo zaradi prehitevanja znanj iz področja logistike in v primeru prevelikih vlaganj zapadejo v skušnjavo, da bodo sama uspela svoje dobavitelje prepričati v uvedbo njihovega sistema. Navadno verigi izvajalci logistike ne morejo slediti sistemu označevanja in tako ne zagotavljajo sledljivosti na celotni logistični poti. Težava nastane tudi v primeru globalizacije, ko je potrebno v verigo vključiti več vrst logistov (prevozniki kontejnerjev, špediterji, logistična središča, distribucijski centri).
 
Poziv k uvedbi standardov in priporočil za logistično označevanje blaga
 
Skupina podjetij iz področja proizvodnje in storitvenih dejavnosti bi se morali združiti in od svojih dobaviteljev zahtevati označevanje blaga po standardih in priporočilih GS1. Navedeni principi označevanja blaga vsem udeležencem na logistični poti omogočajo zagotovljeno sledenje in bistveni prihranek stroškov na celotni oskrbni verigi. Zagotovo obstajajo zanimanja velikih podjetij, ki bi morale biti nosilne pri teh odločitvah in združeno postaviti sistem označevanja blaga na trg dobaviteljev. Podobno to zahteva od nas kupec v primeru proizvodnje avtomobilov ali velike trgovske verige tudi na slovenskem.
 
Avtor: Stojan Grgič

Avtor: SG

         
Vse pravice pridržane lognet © 2024

Postavitev spletnega mesta in gostovanje PROLOG d.o.o., Logatec 1990 - 2024
Brez sejnih piškotov ta spletna stran ne more delovati pravilno